fredag 29 augusti 2014

Heey på er!

Det var ett tag sen jag skrev nu men jag har haft lite annat för mig. Som skola till exempel. Men ni ska få ett utdrag ur min bok som jag har skrivit på ett tag.

Kaptel 1 - Loki's POV

"Jag hatar dig! Din jävla fitta. Din hora till mor. Du är inte värd att höra mig säga mamma till dig. Du är världens sämsta mor! Och värsta med. Du bryr dig inte om mig. JÄVLA SLAMPA, SLYNA, FITTA OCH IDIOT. Jag tänker dra nu. Leta inte efter mig", säger jag och andas djupt. Ser ner på mina händer och ser till min förvåning att jag har rivit upp en massa nya sår, med naglarna igen, under tiden jag skrikit på min mor. Jag ser hårt på henne och tar min arméjacka och min väska som är packad sen länge. Jag tar min vandrarkäpp och går ut genom dörren utan en enda blick på henne som kallat sig min mor. Jag smäller igen dörren och börja gå mot skogen. Plockar snabbt fram mobilen och ringer till Jonathan.
"Hey babe", säger Jonathan och jag suckar svagt men jag vet att han hör det.
"Skit. Bråkat med mor. Jag drog hemifrån. Denna gång för att aldrig mera komma hem igen. Jag orkar inte mer med henne. Hon är för frånvarande", säger jag och börjar gå snabbare. "Får jag komma hem till dig?"
"Jag fattar exakt vad du menar, det var ju därför jag flyttade. Kom du bara. Hur lång tid innan du är här?" frågar Jonathan trött. Låter lite som om han är nyvaken.

"Om tio minuter eller så", svarar jag svagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar